پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112065
پاسخ معاون وزير بهداشت در مجلس به اظهارات يک نماينده در مورد قاچاق دارو
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1128

به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سيد رمضان محسن پور در پاسخ به اظهارات نماينده مردم اردل، فارسان، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي که روزنامه آفتاب يزد به نقل از وي عنوان کرده است «وجود قاچاق دارو مبين نبود نظارت در وزارت بهداشت است» گفت: راه اندازي و تقويت اداره بازرسي ويژه متعاقب تشکيل سازمان غذا و دارو، راه اندازي گشت هاي مشترک و اجراي طرح کنترل اصالت و سلامت دارو و نظارت مستمر معاونت هاي غذا و داروي دانشگاه هاي علوم پزشکي سراسر کشور بر بازار دارويي مهم ترين اقداماتي است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و سازمان غذا و دارو در اين خصوص انجام داده اند.

وي افزود: اداره بازرسي ويژه سازمان غذا و دارو با هدف پايش و رصد تخلفات در حوزه اقلام سلامت محور از توليد تا عرضه و صادرات و برخورد طبق قوانين و مقررات تشکيل شده و با همکاري رده هاي استاني موضوع قاچاق و تخلف را در سراسر کشور پيگيري مي کند.

وي ادامه داد: همچنين با همکاري سازمان تعزيرات حکومتي، نيروي انتظامي، سازمان حمايت از مصرف کنندگان و شوراي اصناف کشور گشت هاي مشترک به منظور پايش تخلفات به ويژه قاچاق دارو و ساير اقلام سلامت محور و برخورد قاطع و جدي تر با متخلفان تشکيل و در حال اجراست.

دکتر محسن پور افزود: يکي از اصلي ترين و مهم ترين راه هاي مبارزه با قاچاق و تقلب اقلام سلامت محور اجراي طرح کنترل اصالت و سلامت است که از سال 1388 اجرا شده است.

قائم مقام وزير در امور مجلس اظهار داشت: اين طرح با نصب برچسب الکترونيکي اصالت بر روي اين اقلام انجام مي شود. بررسي اصالت محصول توسط بازرسان و مردم قابل انجام است و با اجراي کامل طرح مذکور بر روي کليه اقلام سلامت محور و اطلاع رساني به مردم مبني بر عدم خريداري اقلام فاقد برچسب اصالت موضوع قاچاق کاملا" منتفي مي شود.

وي در پايان خاطرنشان ساخت: بنا بر تاييد مسئولان ذيربط در ادارات کل اماکن و آگاهي ناجا به رغم افزايش موارد بازرسي و نظارت، ظرف دوسال گذشته مکشوفات قاچاق کاهش چشمگيري داشته که اين موفقيت حاصل افزايش ريسک قاچاق داروست.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html